Monday, June 22, 2009

Hobi lama muncul kembali

Salam,

Nak tahu tak hobi ina ngan ijam dulu..? Hah! Mula2 ina didedahkan oleh ijam pasal bab2 memancing ini sampai ina sendiri dah jatuh cinta bila dapat menarik ikan satu masa dulu. Masa tu kami baru berkahwin kira honeymoon sambil memancing la.. Ina lah yang paling banyak dapat ikan.. erm bestnya waktu tu. Satu je lah bab ina tak tahu dan memang takut sebenarnya nak cabut mata kali dari mulut ikan tu lebih2 lagi ikan yang ada bisa macam ikan patin dan keli.

Ina lama juga berhenti memancing lepas dah mengandung sarat dan sampailah anak ina yang tua bermur 6 tahun. Bila ingat2 balik masa mengandung dulu pun ada jugak tu.. nasib baik la tak kenan kat anak kami alhamdulillah.. sebab niat kami baik bukan tujuan menyeksa ikan2 tu. Bila hobi ni muncul balik, ina masih ingat lagi macam mana nak baling umpan tapi malangya dah 3x pergi belum ada rezeki nak merasa mengepam ikan hehe.. istilah kaki pancing ni. Sebenarnya hobi ni memang kadang2 membosankan jika kerap sangat tak dapat ikan dan pulang dengan tangan kosong.

Semalam kami pergi ke Kolam Sebare, Beranang dan tujuan memang nak menduga kolam di sana tetapi anak kami pula demam. Kami hanya pergi untuk melihat2 saja dan ternyata kolam tersebut memang indah dengan lanskapnya yang terpelihara.

Kemudian ijam singgah juga kolam Kesuma dan menghala ke semenyih untuk melihat aktiviti2 memancing di sana pula sampai la ke sg tekala. Sukida Resort Sg Tekala, pernah kami hadir sewaktu masuk bertanding di sana.

Kolam Seri Bayu Tekala pula kolam yang kami nanti2kan untuk mencuba nasib nanti.. bayu tekala juga menyediakan chalet untuk yang bermalam. Juga senang untuk park n pancing hehe.. sebab kita boleh sahaja parking kereta dengan tempat kita memancing. Ada juga plan nak beli khemah untuk anak2 bermain.

Harapan kami semoga hobi ini dapat mengeratkan hubungan kami sekeluarga.

2 comments:

Ayudgreat said...

Assalamualaikum,
Wah Ina pon minat mancing? Ayu slalu gak g mancing tp ikut abang je. Ayu xminat sangat sbab nk kna banyak sabar..hehehe.. Abang mmg minat giler, tp skrg ni msa dh smakin xmngizinkan...

Marzida said...

waalaikumsalam,

Minat giler.. same la mase tak mengizinkan gak lame tak pergi.. tu la bz kan dah ada anak ni. Ina pun nak nak cabut mata kali tu ikan talapia ke bole la len pada tu takut gak huhu..