Friday, July 25, 2008

Perjalanan kami ke negeri cik siti wan kembang

Salam,

Erm baru lah ada peluang untuk pindahkan gambar2 kami sekeluarga di Kelantan. Pada tanggal 21-25 yang lalu ina bertugas di mahkamah Kota Bharu, lantas kami sekeluarga pun bercuti sekali lagi.. mood cuti2 malaysia kami kembali lagi hehe.. Kami tiba di pantai cahaya bulan pada waktu maghrib.. selepas makan kami terus check-in hotel penat betul rasanya.. esok pagi2 dah kena bertugas..

Seperti yang dijangka hari pertama proses instalasi sistem e-SKHD belum lagi selesai kerana ada masalah pada port network di kaunter. Pada belah petang baru setel, Ina, staff mahkamah n yus tu mula pasang PC di kaunter. Setelah proses migrate data dari sistem lama, esok kaunter akan live guna sistem baru.. aritu juga ina bg training pada user. Selesai bertugas jam 6 lebih aku pu pulang ke hotel.. erm macam mana lah agaknya keadaan anak2 aku n hubby ina setelah peninggalan ina.. sesat sepeti yang dijangka tersalah masuk simpang.. erm berpusing2 mencari arah ke town semula baru la jumpa jln sampai hotel sudah maghrib.. Ina bersiap2 dan kami keluarga makan dan ronda2 sekitar town Kota Bharu.

Hari kedua bertugas, kaunter mula beroperasi menggunakan sistem baru. Banyak ler problem yang timbul dari segi workflow kerja yg dh berubah.. rata2 tak berapa menyukai sistem baru ini yang agak lambat prosesnya berbanding dulu.. Namun begitu ada satu PC tu guna internet time pastu guna sydney nye GMT haru la suma kalut sebab tarikh dah pergi hari esok.. Hehe tak makan ler kitowang lunch tu sebab pening camne dengan collection kaunter tu yang patutnya di bank-in hari tersebut. Alhamdulillah semua dapat diatasi oleh kami.. Balik hari tu dalam pukul 6.. tk dapat lagi la nak singgah ke pasar siti khadijah.. Malam tu kami ke wakaf che yeh tapi malangya hujan plak renyai2. So kami pusing2 sahaja sekitar kemudian pekena satay baung.. anak2 kami suka sebab manis sangat..

Hari ketiga merupakan hari terakhir aku di Mahkamah KB, kena buat FAT untuk penyelia n user. Kalut jugak ler sebab takda masa sangat, kemudian nak lari kejab beli serunding pun takde masa.. Balik jam kul 5.30.. ina n yus bergegas ke pasar siti khadijah target utama mula2 nak cari tudung pstu nk beli serunding.. tapi dah lame sangat kat tempat tudung tu.. dah semua gerai tutup da.. sampai kat luar ada lagi gerai buah2 apa lagi beli buah mata kucing n langsat... Hari ni ijam nak balik jugak sebab esok jumaat dia nak kerja.. so sampai hotel dalam pukul 6 lebih, berkemas dan check out dalam pukul 7. Kemudian kami terus mulakan perjalanan pulang.. Ijam kata balik nie kena lalu terengganu sebab jalan kat gua musang tu bahaya sket waktu malam begini.. So kami pulanglah ikut terengganu, dapatlah singgah dulu kat keropok lekor kat pantai cahaya bulan tu, ingat nanti nak beli keropok kat terengganu pula. Sampai terengganu hujan selebat2nya waktu kami makan di restoran tomyam di bandar KT. Jam dah menunjukkan jam 12 malam, ijam cuba cari exit ke highway pantai timur rapi tak jumpa akhirnya kami ikut jalan lama ke kuantan.. Sampai Cherating, jam 4 pagi, ijam akhirnya pasrah kami tak dapat meneruskan perjalanan kerana terlalu penat rasanya dah 7 jam kami di atas jalan. Akhirnya kami mengunap di sebuah hotel berhampiran.

Tidur sungguh lena sampai tak larat bangun, jam dah pukul 9.30 apa lagi bergegas ler bersiap untuk sarapan kang termiss plak rugi.. setelah makan kami sempat lagi bawa anak2 kami mandi kolam renang. Jam 1 petang kami check-out dan meneruskan perjalanan pulang.. Dalam perjalanan, ada juga kami singgah membeli keropok dan sotong kering, maklumlah kat kelantan n terengganu tak banyak masa.. Peliknya dalam banyak2 keropok lekor yag kami beli yang kat cherating nie lagi sedap.. Kami singgah makan di kaki gunung simpah.. Kami selamat tiba dirumah jam 6.30 petang, masing melabuhkan badan kepenatan..

Begitulah ceritanya perjalanan kami.. untuk dikongsi bersama kalian..

Da Wassalam..

Rose said...

Amboi2 bukan main meriahnya percutian ko Ina bersama family. Urmphhh ader sedikit perasaan cemburu biler melihat keriangan yg terpamer pd wajah anak2 ko tue. Bagus laaa berkerja sambil bercuti, leh release tension sekali kan......Seronok tgk pic nie

♥ Mrs. C ♥ said...

itu dah kire jimat... kerja sambil bercuti... 2in1 package... best best.. heheheh...